PUBLIKACJE
- Classroom Chuckles. Educators’ Friendship Guide. Volume 1, No 4, 1987. Temple: Barbara Publications.
- Scence Projects. Educators’ Friendship Guide. Volume 2, No 2, 1988. Temple: Barbara Publications.
- Nauczanie gramatyki nie musi być nudne. Języki Obce
w Szkole. No 3, 1989. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego
Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Using an Overhead Projector in Teaching English. English Teaching
Forum. A Journal for the Teachers of English outside the United States.
Volume XXVIII, No2, 1990. Washington, D.C.: Government Printing Office.
- Dwie lekcje. Języki Obce w Szkole. No 1, 1991.
Warszawa: Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Wykorzystanie rzutnika pisma w procesie uczenia – nauczania
języka obcego. Języki Obce w Szkole. No 3, 1991.
Warszawa: Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Some Ways to Use Pictures in Language Teaching. English Teaching
Forum. A Journal for the Teachers of English outside the United States.
Volume XXX, No2, 1992. Washington, D.C.: Government Printing Office.
- Metoda przyśpieszonego uczenia się języka obcego (Accelerated Learning
Method). Języki Obce w Szkole. No3, 1991. Warszawa:
Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- „Team – Teaching (Nauczanie grupowe)” w: M. Adamczyk
(1992).Kontrowersje historyczne cz. VI. Kielce: Wydawnictwo
Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego.
- Wykorzystanie wideo w nauczaniu języka angielskiego.
Języki Obce w Szkole. No 1, 1993. Warszawa: Wydawnictwo
Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Obrazki na lekcji języka obcego. Języki Obce
w Szkole. No 2, 1991. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego
Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Moje propozycje dla nauczycieli języka angielskiego.
Języki Obce w Szkole. No 4, 1994. Warszawa: Wydawnictwo
Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Łatwe do wykonania pomoce wizualne. Część I. Języki Obce
w Szkole. No 5, 1994. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego
Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Łatwe do wykonania pomoce wizualne. Część II. Języki Obce
w Szkole. No 1, 1995. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego
Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Autentyczne materiały językowe w lekcji języka angielskiego.
Część I. Języki Obce w Szkole. No 3, 1995. Warszawa:
Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Autentyczne materiały językowe w lekcji języka angielskiego.
Część II. Języki Obce w Szkole. No 4, 1995. Warszawa:
Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Autentyczne materiały językowe w lekcji języka angielskiego.
Część III. Języki Obce w Szkole. No 5, 1995. Warszawa:
Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Sztuka teatralna jako źródło ćwiczeń rozwijających
sprawności językowe. Języki Obce w Szkole. No 5,
1995. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia
Nauczycieli.
- Ćwiczenia komunikacyjne typu Problem Solving i Role Play.
Języki Obce w Szkole. No2, 1996. Warszawa: Wydawnictwo
Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Ćwiczenia i zabawy słownikowe. Część I. Języki Obce
w Szkole. No 2, 1997. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego
Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Ćwiczenia i zabawy słownikowe. Część II. Języki Obce
w Szkole. No 3, 1997. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego
Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Ćwiczenia i zabawy słownikowe. Część III. Języki Obce
w Szkole. No 4, 1997. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego
Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Ćwiczenia wdrażające użycie przyimków angielskich określających
miejsce i kierunek. Część I. Języki Obce w Szkole.
No 1, 1998. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia
Nauczycieli.
- Ćwiczenia wdrażające użycie przyimków angielskich określających
miejsce i kierunek. Część II. Języki Obce w Szkole.
No 2, 1998. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia
Nauczycieli.
- Piosenki w nauczaniu języka angielskiego. Część I.
Języki Obce w Szkole. No 3, 1998. Warszawa: Wydawnictwo
Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Piosenki w nauczaniu języka angielskiego. Część II.
Języki Obce w Szkole. No 5, 1998. Warszawa: Wydawnictwo
Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- „O rozwijaniu motywacji i zainteresowań językiem
angielskim.” w: D. Nakoneczna (1988). W poszukiwaniu
koncepcji kształcenia zdolnych. Warszawa: Wydawnictwo CDDN.
- Język angielski kluczem do Europy. Jak przekonać uczniów do
systematycznej pracy nad językiem? Nowe w Szkole. No 11, 1999.
Zielona Góra: Wydawnictwo Nauczycielskie.
- Tekst literacki w nauce języka obcego – bogactwo języka,
wielość interpretacji, uczuć i emocji. Część I. Języki Obce
w Szkole. No 5, 1999. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego
Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Tekst literacki w nauce języka obcego – bogactwo języka,
wielość interpretacji, uczuć i emocji. Część II. Języki Obce
w Szkole. No 1, 2000. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego
Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Jak rozwijam sprawność mówienia? Języki Obce w Szkole.
No 4, 2000. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia
Nauczycieli.
- Projektowanie i gromadzenie pomocy wizualnych. Języki Obce
w Szkole. No 6, 2000. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego
Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Bezokolicznik czy konstrukcja gerundialna? Języki Obce
w Szkole. No 1, 2001. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego
Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Wykorzystanie fotografii na lekcji języka angielskiego.
Języki Obce w Szkole. No 1, 2002.Warszawa: Wydawnictwo
Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Przykłady ćwiczeń i zabaw gramatycznych. Języki Obce
w Szkole. No 2, 2002. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego
Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Czasownik used to i ćwiczenia wdrażające jego zastosowanie.
Języki Obce w Szkole. No 1, 2003. Warszawa: Wydawnictwo
Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Teksty typu fiction i non-fiction jako źródło ćwiczeń
słownikowych. Języki Obce w Szkole. No 2, 2003. Warszawa:
Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Ćwiczenia z cytatami. Języki Obce w Szkole. No 2, 2003.
Warszawa: Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Jak rozwijam sprawność czytania? Języki Obce w Szkole.
No 3, 2003. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia
Nauczycieli.
- Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania z wykorzystaniem tekstu
kulturowego. Języki Obce w Szkole. No 3, 2003. Warszawa:
Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Stymulowanie samodzielnej pracy ucznia. Języki Obce
w Szkole. No 2, 2004. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego
Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Tematyczne ćwiczenia słownikowe z wykorzystaniem
materiałów autentycznych. Języki Obce w Szkole.
No 3, 2004. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia
Nauczycieli.
- Jak rozwijam sprawność pisania na lekcjach języka angielskiego?
Języki Obce w Szkole. No 6, 2004. Warszawa: Wydawnictwo
Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Ćwiczenia utrwalające użycie mowy zależnej w języku angielskim..
Języki Obce w Szkole. No 3, 2005. Warszawa: Wydawnictwo
Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Pomoce wizualne na lekcjach języka angielskiego. Języki Obce
w Szkole. No 3, 2006. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego
Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Lekcja języka angielskiego rozwijająca sprawności rozumienia ze
słuchu i mówienia. Wykorzystanie fotografii na
lekcji języka angielskiego. Języki Obce w Szkole.
No 1, 2007. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia
Nauczycieli.
- „Sztuka teatralna jako źródło ćwiczeń rozwijających
sprawności językowe.” w: H. Komorowska (2007). Metodyka nauczania
języków obcych w Polsce (1957–2007), z wyborem tekstów z
lat 1957–2007. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia
Nauczycieli.
- Ćwiczenia z materiałami wizualnymi rozwijające sprawność
mówienia. Języki Obce w szkole. No 4, 2008. Warszawa:
Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.
- Elementy kulturowe w ćwiczeniu zintegrowanych
sprawności językowych. Języki Obce w szkole. No 2,
2009. Warszawa: Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia
Nauczycieli.
- Przykłady technik konwersacyjnych w nauczaniu języka angielskiego.
Języki Obce w szkole. No 3, 2010. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.